Luahan Hati yg Terluka

Dingin...Elhamdallah walaupun jarum jam masih tersangkut pd jam 10 pg, namun cuaca masih redup dan angin menyambut belai pg ku dgn sang matahari masih tersorok di celahan awan.....Syukur pg yg selesa.....

Masih dlm Ramdhan.....alunan bacaan al-quran di radio menyentap hati terkesima aku seketika,,,,inilah hari yg sgt bersejarah,,, tetapi sejarah tidak menjanjikan manis selalu, dan pahit pula sentiasa ada dlm permainan sejarah,,,,itulah sejarah ada manis dan ada hitamnya......

Luruh hati tidak terkata,,,,hanya jiwa yg mampu berbuat keputusan ketika itu,,,,,hati ku lari mencari dunia realiti,,,,,aku tidak terkejar dan masih mengejar,,,,,licik hati ku ini,,,cepat membuat langkah,,,ttp langkah yg aku tidak dpt mengambilnya sbg jalan penyelesaiain ketika itu,,,,menangis tdk berlagu,,,,'ah' biarkan dia yg menangis',,,,hati menangis siapa tahu,,,,,,,,,,,,,

Tetapi aku masih dpt menahan tangisan hati dgn fizikal ku sendiri,,,,"x pe org x taw hati kite ni berkecamuk",,,,itulah hakikat nya,,,,,,Mahu bibir ini lekang dgn senyuman,,,tetapi lekangan itu hanya sempit dikawal hati yg terluka......perit!!!!!!,,,,,,baru aku sedar beginilah perasaan nya....oh!!! aku dahulu hanya melihat keperitan org dan sekarang baru aku merasai inilah keperitan yg mengundang kejatuhan empayar semangat jiwa,,,,,iman terhakis,,,,jiwa meronta,,,ttp masih mengharap sedikit kekuatan utk mencari kekuatan utk membina semula empayar jiwa yg semakin luruh.......

Masih berkocak,,,,,,fikiran mulai haru-biru ttp masih mengharapkan kekuatan,,,,aduh!! mana semangat aku sebelum ni……Semangat yg hilang (lagu Xpdc) aku cuba mendengar nasihat versi rock ini membawa kita utk mencari….'ok' aku mencuba,,,,,,aku mahu mencari Hidayah Nya……pengaharapan hamba pd Penciptanya hanya mampu berkata dgn kata hati,,,,,hati yg gelap ini terlalu sukar utk memerahkan mata demi setitis air keampunan,,,,,,aduh!!! ini ujian nya,,,baru ku sedar……Aku teringat Syair arab yg sering di berlegar di bibir ku,,,kini ku perlu menjiwai nya

دع الأيام تفعل ما تشأ,,,,,

وطب نفسا اذا حكمالقضأ,,,,,

ولا تجزع لأحداث اليالي,,,,,,

فما لحوادث الدنيا بقأ,,,,,,,,,,,,

BIARKAN HARI2 MELAKUKAN APA SAJA…..

BERTENANGLAH JIKA QADHA' MENJATUHKAN HUKUMAN………..

JGN TERSENTAK DGN KEJADIAN MALAM HARI………..

TIDAK LAH PERKARA2 DIDUNIA INI KEKAL

1 Response
  1. Perit.pedih.sayu.pilu.Menangis lah pada ilahi.. Cari kuasa membenam duka.kekuatan ada dalam diri.


Post a Comment

  • MASA ITU EMAS

    TARIKH HIJRIAH

    ALUNAN BAHASA


    --- تحلّم عن الادنين واستبق ودّهم

    --- ولن تستطيع الحام حتى تحلّما

    --- ونفسك اكرمها فانك ان تهن عليك

    --- فلن تلقى لها الدّهر مكرما

    : berlemah lembutlah dengan kaum kerabat

    : dan kekalkanlah kasih sayang kepada mereka

    : kau tidak akan mampu berlemah lembut sehinggalah kau berlatih berlemah lembut

    : dan dirimu muliakanlah, seandainya kau hina dirimu

    : maka kau tidak akan jumpa sesiapa yg akan muliakan dirimu

    Followers